tirsdag den 24. september 2013

DIY: Gaveglas med marmelade og gavepose du selv kan lave og give væk hele året

I dag er der nøjagtig 3 mdr. til juleaften og allerede nu kan man godt begynde at planlægge julegaverne og er der noget bedre end at lave gaverne selv.

Det er så skønt at give en gave man selv har lavet og den der modtager gaven, får en meget personlig gave... der ikke kan købes hverken i Netto eller Magasin.

Hjemmelavet marmelade fyldt på genbrugs glas og pyntet med bånd og engel.
jule-tid.blogspot.dk
Jeg har lavet en simpel men meget lækker marmelade ud af blommer og æbler tilsat lidt sukker og et par vanilie stænger. Hældt det på en renvasket atamon skyllet genbrugs glas. Låget har jeg pyntet med en fin lille engel (klippet ud af et kort) og bundet matchende bånd rundt i kanten.



En brun pose fra et indkøb, pyntet med engel og bånd.
Jule-tid.blogspot.dk
Posens pynt klippede jeg ud af et kort. 2 runde cirkler. Den forreste lidt størrer end den bagerste. Bånd rundt om hankene og krydset foran. Lim på den lille cirkel og bagsiden af den store og båndet ind imellem og voila...

Gaveglas og gavepose.
Jule-tid.blogspot.dk
Gavepose fyldt med æbler fra min have og et glas fyldt med hjemmelavet marmelade. En rigtig fin lille værtinde gave som jeg gav med stolthed!

Nu planlægger jeg så at lave en ordentlig portion marmelade og fylde på rene genbrugsglas. Pynte lågene med fine billeder og bånd og gemme dem til jul. Hvor jeg vil bruge dem som julegaver til nogle af de voksne i familien. Så kan det være at jeg for en gangs skyld er færdig med julegaverne i rigtig god tid ;)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar