torsdag den 12. september 2013

Spiselig julepynt - lav selv pynt og fyld med spiselige godter

Julepynt med guf i.
jule-tid.blogspot.dk

Fornylig skulle jeg indfri et løfte til en af familiens små drenge, Sebastian på 4 år. Løftet gav jeg for et par måneder siden og det gik ud på at han bare så gerne ville have en juleaften, for han elsker jul.

Da jeg har et dejligt kunstigt juletræ og bare er et stort kreativt gen, så lå den jo lige til højre benet... jeg laver da en "sommerjul" og for at det skal være muligt for en lille dreng at kende forskel på juleaften og "legejul", valgte jeg at lave julepynten meget anderledes både i farver og udformning.


Juletræ med spiselig julepynt.
 jule-tid.blogspot.dk
Pynten er lavet ud af en pakke origamipapir jeg havde liggende og en pakke trekantede karton fra en 10'er butik. I de runde "kugle pakker" er der slik og i kræmmerhusene er der chips.

Kræmmerhus med chips i... lige til at spise.
Farverne var alt andet end de traditionelle julefarver, i stedet valgte jeg sommerfarver. Blomster punchet ud og klipset på et silkebånd.

En dejlig sommerjul og glade børn :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar