fredag den 8. januar 2021

Hjerte vedhæng af akvarelpapir ved brug af hjerte skabelon/kageudstikker

I sidste indlæg brugte jeg en hjerte kageudstanser som stempel for at få en række hjerter med samme form og størrelse. Her bruger jeg nogle af de hjerter + nogle andre til at skabe små søde hjertevedhæng.
 
Det gøres nemt ved at lime to hjerter sammen, med bagsiden mod hinanden og ind mellem hjerterne placere silkebåndet.





Herunder kan du se forside og bagside på de små hjertevedhæng... hvad der er hvad, er op til modtageren.

Nogle af hjerterne har jeg tegnet på, andre har jeg limet små blomsterklistermærker på.
Små udklip fra ugeblade eller reklamer, kan bruges på samme måde.
Perler med flad bagside og glansbilleder kan også bruges.
Der er sikkert mange andre muligheder som jeg ikke lige tænker på.


På de fleste hjerter, er plads til at der kan skrives eller tilføjes "noget".
Det kan være et ord, en lille kærlig hilsen eller mere pynt.
Efterhånden som hjerterne skal bruges, tilføjes sidste detalje.
Jeg har brugt billigt silkebånd, dyrt silkebånd og gavebånd.
Man kan bruge stof strimler eller garn.

Hjerterne kan bruges til at sætte på pakker/gaver enten ved at føre bånd/snor gennem båndet på hjertet eller ved at sætte dem fast med en gammeldags sikkerhedsnål. Med en sikkerhedsnål kan hjerterne endda sættes på tøj og tasker og bruges som broche. De kan også hænges i en nøglering eller pynte på en lille gren.

Det er kun fantasien der sætter grænser, så rigtig god fornøjelse :o)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar