fredag den 15. januar 2021

Lav Hjerte smykke vedhæng fremstillet af akvarelpapir med håndmalet motiv

Her er endnu en lille ting jeg har fremstillet ud de små hjerter jeg stemplede og dekorerede i sidste indlæg. Hjertet kan selvfølgelig bruges som julegave og selvom julen kun lige er overstået er det aldrig for tidligt at gå i gang med forberedelserne til næste jul. Hjertet kan også bruges den 14. februar til en man elsker eller holder af, som en fin lille gave i anledning af Valentines dag. Det vil også være en rigtig fin gave til Mors dag (2021 er det søndag den 9. maj)

Håndklippet, hånddekoreret og håndfremstillet hjertevedhæng.
 Fremstillet af akvarelpapir, trælim og messingtråd
dekoreret med akvarelblyanter og en tusch.
Jeg har dekoreret forsiden med en lille blomst.

 
Klip et stykke messingtråd (se næste foto) og fold det til ophæng.
I mangel af messingtråd kan en papirklips bruges (på foto).
Tegn rundt om messingtråden på det midterste hjerte.
Klip langs stregerne, klip plads til det foldede ophæng, så det passer i størrelsen.


 Klip hjerterne ud.
De hjerter der skal fungere som fyld, behøver ingen dekoration/mønster.
Dekorerer for- og bagside efter ønske.
I midten det hjerte med klippet hul/plads til ophæng.
Antal hjerter afhænger af hvor tykt hjertevedhænget skal være.
Lim hjerterne sammen og forsøg at passe kanterne så nøjagtigt som muligt.


Slip kanterne når limen er helt tør, så de bliver lige, bløde og behagelige.
 

Og selvfølgelig skal hjertet lakeres. Til det kan jeg f.eks. bruge neglelak, gulvlak eller "Dimensional Mod Podge". Hvad der skal bruges, kommer helt an på hvordan slutresultatet skal se ud. Jeg lakerere ikke endnu, da jeg ikke har besluttet hvilken tekst eller ord der skal på bagsiden. Når det er kommet på, vil jeg lakerer 2 - 5 gange med halvblank vandbaseret gulvlak.

Jeg håber du har fået lyst til at frem stille dit eget hjertevedhæng :o)
God fornøjelse






Ingen kommentarer:

Send en kommentar